Ho Chi Minh City / Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Rien & Nans - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh City / Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Rien & Nans - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh City / Saigon

Door: RNC

Blijf op de hoogte en volg Rien & Nans

09 Juni 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

De aankomst op het vliegveld was weer lekker hectisch en onduidelijk. Maar de vriendelijke Viet achter de balie wees ons op de visa-balie, welke we natuurlijk eerst nodig hadden. Gelukkig hadden we alles thuis al ingevuld, dus dat was snel bekeken. Bij de bagage band hebben we misschien 5 minuten op onze koffer moeten wachten, daar kan Schiphol nog wat van leren, door naar de koffercontrole en richting uitgang. Hier stond zoals afgesproken onze chauffeur al te wachten dus dat ging allemaal perfect.
De rit naar het hotel was weer geweldig, zigzag tussen alle ander auto's door en de vele duizenden scooters ontwijkend kwamen we even later in ons hotel aan, ook hier ging alles weer voorspoedig. 10 minuten na aankomst op onze hotelkamer in HCMC begon het te plenzen, maar dat weerhield ons er niet van de stad wat te verkennen.
Bij het hotel hadden we maar even een plattegrond van de omgeving gevraagd en een businesskaartje meegenomen, want Engels spreken ze hier nauwelijks. Nog steeds gebroken van de reis leek het ons het prettigste om in een mall maar even wat te gaan rondkijken en misschien wat te relaxen. Jammer... Het begrip mall kunnen ze hier nog niet echt. Dus na wat rondzwerven door de stad kwamen we uiteindelijk bij de Ben Tahn markt, deze stond toch op ons wensen lijstje dus meteen maar een kijkje genomen. Zo midden op de dag was het hier veel te heet, dan maar wat anders zoeken. Gelukkig vonden we iets wat op een winkelcentrum leek, de Russian Market, zo bleek achteraf. Hier hebben we de meest heerlijke ijskoffie ooit gehad en heerlijk mensen zitten kijken. Rond 18:00 weer teug naar het hotel om ons even op te frissen voor het eten maar dat eten hebben we niet gered.Ik denk dat we een uur later in slaap zijn gevallen...

• 09 Juni 2012 - 06:55

Bonnie:

Lekker hoor! geniet ervan..

• 09 Juni 2012 - 09:10

Beppie~:

Jahoor, wel lange blogs schrijven en niet reageren op smsjes.....