Heet!!! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Rien & Nans - WaarBenJij.nu Heet!!! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Rien & Nans - WaarBenJij.nu

Heet!!!

Door: RNC

Blijf op de hoogte en volg Rien & Nans

14 Juni 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Na de uitputtende busreis van Vietnam naar Cambodja gisteren, vandaag de eerste volle dag in Phnom Penh. Via internet hadden we al email contact met iemand voor onze volgende tour, namelijk een Killing Fields en quad tour. De Killing fields is niet ons ding, je loopt over een groot grasveld waar hekken staan en dat zijn dan massa graven, that's it! Het meest indrukwekkende daar was het monument met ruim 9000 schedels. Gelukkig daarna de quad tour door de leefomgeving van de gemiddelde Cambodjaan, over onverharde zand, modder, klei en weet ik veel wat voor paden zie je onderweg opeens zomaar een of meerdere huizen, sommige hebben daar zelfs hun winkeltje of restaurantje. Alle kindjes komen gezellig zwaaien geweldig! Wederom een indrukwekkende tour die je een reële kijk op Cambodja geeft.
Het was een heerlijk rustige tour want we waren de enige twee die de ochtendtour deden. Bij de tweede drinkstop deed de quad van Nans het opeens niet meer dus moest er ander vervoer komen, onze gids moest de reis voortzetten op een brommerscooter uit ongeveer 1970...
Natuurlijk was het onderweg met een beetje rijwind heerlijk verkoelend maar met een helm op weer veel te heet, wel zijn we allebei aardig verbrand, ondanks dat we ons toch ingesmeerd hadden. Achteraf bleek dat het vandaag 36 graden was...