Aankomst in Hongkong - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Rien & Nans - WaarBenJij.nu Aankomst in Hongkong - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Rien & Nans - WaarBenJij.nu

Aankomst in Hongkong

Blijf op de hoogte en volg Rien & Nans

08 Juni 2014 | Hong Kong, Kowloon

Na de soepel verlopen vlucht met KLM kwamen we dan aan in Hongkong.
Via een monorail werden we naar de aankomsthal gebracht, waar we meteen konden pinnen. We besloten het voorbeeld van de lokale menigte te volgen en met de airport link naar Kowloon te gaan. Hier eenmaal aangekomen, bleek er een gratis Hotel shuttle bus te gaan. Dus even informeren en we waren onderweg.We werden gedropt bij het dichtsbijzijnde hotel. Daar sta je dan, welke kant nu op!?
Na wat rond vragen bleek dat we moesten oversteken en dan achter de winkels moesten zijn. makkie.

Bij aankomst was de kamer nog niet klaar, dus koffers droppen en de omgeving verkennen. We belanden uiteindelijk bij een Starbucks waar we meteen een grote thee en een muffin tot ons namen. Heerlijk voor het raam de lokale dagelijkse gang bekijken. 'savonds het bekende probleem op de eerste dag, waar kunnen we wat eten? De keuze viel op een restaurantje bij ons in de straat. Rijst met kip en ei, niet te moeilijk zou je denken. Na een heerlijk soepje hadden we het idee dat het wel goed moest komen. Helaas! Het gerecht was overgoten met een ondefinieerbaar rose achtig sausje wat na 3 happen al tegen stond. Dus betalen en onvoldaan nog maar even over de nachtmarkt voordat we onze vermoeide lijven terug naar het hotel zeulde. Wel eerst nog even langs de 7-Eleven, want we hadden nog wel trek. Na een goede douche en wat zappen vielen we uitgeput in slaap.

• 08 Juni 2014 - 14:41

RvdR:

Was dus weer de vertrekdatum vergeten - alvast allebei gefeliciteerd en drink er nog maar een op .

• 14 Juni 2014 - 08:46

Rrrest:

Moet effe bekomen van de 5-1 overwinning op Spanje - reisverslag en de mooie plaatjes
    brengen rust RON