Laatste dag Hongkong - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Rien & Nans - WaarBenJij.nu Laatste dag Hongkong - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Rien & Nans - WaarBenJij.nu

Laatste dag Hongkong

Blijf op de hoogte en volg Rien & Nans

11 Juni 2014 | Hong Kong, Kowloon

Gisteren lekker uitgeslapen en er een relax dagje van gemaakt. Na de brunch zijn we richting de Na Lian tuinen gegaan, prachtige grote tuin
midden tussen de hoogbouw. Direct aan deze tuinen ligt het Chi Lin nonnenklooster, welke we ook meteen bezocht hebben.
Na het eten zijn we ook nog even op de Avenue of the Stars geweest, de Hollywood boulevard van Hongkong zeg maar. Terug gelopen via de Hung Hom overgang, de tunnel tussen Hongkong Island en de Peninsula.

Vandaag na een brakke nacht om een uurtje of 8 lekker een ontbijtje gehaald bij de bakker om de hoek, heerlijk, warme bak koffie bij de 7-eleven. Met de MTR naar Hongkong Island en daar de ding-ding (dubbeldek tram) genomen en Central en Causeway Bay bekeken, geweldig leuk. Nog even door een Mall en ff winkelen en wat eten. Daarna weer de MTR terug naar Kowloon, naar Mong Kok voor de goudvis markt
(die niet een markt is maar een dierenwinkel met open deur en dat een hele straat) leuk en zielig om te zien, vissen en cavias, katten en hondjes, schildpadden en zelfs een kameleon.Daarna naar Langham Mall, geweldig groot veel winkels, heerlijk ons verblijf in Hongkong afgesloten met een Haagen Dazs ijsje.

Nu de koffers opnieuw inpakken en ons klaarmaken voor ons vertrek richting Macau, eens kijken hoe die overgang per hi-speed ferry gaat.
Hongkong was zeker de moeite waard, de 5 dagen waren genoeg om de highlights te ervaren.

• 12 Juni 2014 - 09:25

Rrr:

Alleen van JACKIE CHAN ?? huisdieren zijn over het algemeen veel minder geliefd in het buitenland, kijk naar onze spaanse eu-genoten.