Dat was Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rien & Nans - WaarBenJij.nu Dat was Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Rien & Nans - WaarBenJij.nu

Dat was Singapore

Blijf op de hoogte en volg Rien & Nans

19 Juni 2014 | Singapore, Singapore

De afgelopen dagen nog een beetje de toerist uitgehangen, we hebben een andere wijken van singapore bekeken en zijn 'savonds naar de nachtsafari geweest, helemaal leuk, best spannend al die dieren savonds te zien, heerlijk in tram rondgereden worden en luisteren naar engels commentaar. Daarna een show die helemaal het einde is met de dieren uit de zoo, zo leuk opgezet.

Ook hebben we lekker truttig de hop-on hop-off bus genomen, heerlijk even niet lopen en toch alles kunnen bekijken. We zijn eruit gegaan bij het Raffelshotel, een oud hotel dat bekend staat als het oudste hotel van Singapore, het gerucht gaat dat Prince William hier verwekt is. Wel een beetje vergane glorie, overal rommel, peuken op de grond en een wc die er waarschijnlijk al is sinds 1928! We hadden het plan om na het eten de andere variant van de hopon, de Ducktour te doen, die half op land, half op water gaat. Lachen toch, ware het niet dat de hopon om 18.00 uur voor het laatst rijd!!!!

Vroeg op vanmorgen, de slaap nog in de ogen een fiets tour door Singapore helemaal leuk. Blijkt het ook nog een prive tour te zijn omdat er vandaag niemand anders was, heerlijk, toppie! Je fiets door half singapore, Han onze gids was een gezellige prater die ook veel vragen kon beantwoorden. Hij vertelde veel over hoe singapore is ontstaan en hoe gebouwen ontstaan, echt leuk. Voor Rien was het helemaal super, we reden over het F1 circuit!!! helemaal goed. Even over de start en finishlijn rijden en op de fiets vertrekken vanaf pole position.
Daarna heb ik iets gedaan wat ik nooit zou doen dacht ik ik ben in de Singapore flyer geweest, 152 meter op het hoogste punt, hiermee de hoogste reuzenrad van azie. Z'on mooi uitzicht. Omdat we smorgens de fietstour hebben gedaan herkende we veel punten. Je ziet in 30 minuten echt alles! Ik zou alleen de fietstour op de 1e dag doen omdat je dan weet wat je allemaal kan gaan zien en dat is heel veel in Singapore. Nog een laatste keer op de foodmarket eten, heerlijk sate met longtong en groente en gebakken carrot cake en natuurlijk een sugarcane!! Een maaltijd voor de sterren. Helaas is Singapore nu over, ik ga het missen het is een geweldige stad met veel te doen, veel cultuur en heel veel
winkelen en natuurlijk heerlijk eten, wie weet tot ziens Singapura!