Thuiskomen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rien & Nans - WaarBenJij.nu Thuiskomen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rien & Nans - WaarBenJij.nu

Thuiskomen in Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Rien & Nans

24 Juni 2014 | Thailand, Bangkok

Eindelijk even de tijd voor een berichtje vanuit Bangkok. De vlucht vanaf Singapore verliep wederom vlekkeloos, alleen duurde deze vanwege het tijdverschil een uur langer dan als waar we ons op ingesteld hadden. Bij aankomst in ons hotel, de koffers dumpen in de beste kamer die we gehad hebben, en direct de omgeving bekijken. Alles bleek onveranderd. We besloten naar Terminal 21 te gaan om een ijsje te eten, dit liep uit tot sluitingstijd. De volgende dag hebben we heerlijk uitgeslapen en verder een beetje rond gehangen. Zondag zijn we in de middag al richting de rivier gegaan want 's avonds gaan we fietsen in Thunburi, bloemenmarkt en Chinatown, ondanks de regen in het begin van de tour hebben we het geweldig gehad. Een dag later hebben we het nieuwe Pickadaily bezocht maar dat viel zwaar tegen, hoewel het er best leuk uitziet. Dus toen maar door naar de Mega Bangna, en enorme mall waarin zelfs Ikea is gevestigd. Later wilde we ons laten masseren in Asiatique, dit is ook niet meer wat het was, heel Asiatique is eigenlijk een aflopende zaak denk ik... De teleurstelling maar weer weg gegeten bij onze ijsboer...

Vandaag opgehaald door Wichian, onze bevriende taxi chauffeur, om naar de Golden Mountain tempel (Wat Saket) te gaan. helemaal mooi, je mag alle bellen luiden en gongen slaan, stoer hoor! Na een paar rappen....kom je echt op een mooie tempel met veel mooie buddhas,geweldig. Na de tempel weer in de auto om opzoek te gaan naar de ondergelopen en verlaten mall te gaan waar de vissen in leven. Gelukkig is Wichian niet verlegen en vraagt overal waar te wezen, na een klein beetje gezoek komen we idd onder in een oude verlaten mall, New World genaamd .De vissen zijn door de omwonenden hier losgelaten om de insecten die door het stilstaande regenwater onstaan tegen te gaan. je kunt ook voer kopen, helemaal geweldig, wel duizenden vissen koi,karper en meerval, in vooral zwart maar ook gekleurd, helemaal goed, je kan nog duidelijk zien dat het een winkelcentrum zou worden, de roltrappen en indeling zit er nog en nu dus ook duizend vissen een aanrader voor iedereen!!

Na het zien van de vissen gaan we weer even kijken hoe het staat met de witte tempel (Was Bashicharoen) die we vanaf het begin hebben zien
opgebouwd te worden, leuk. Hier aangekomen zijn er toiletten en parkeerplaatsen, dus het is in iedergeval toeristischer geworden. beetje jammer. kleine veranderingen zoals meubels en buddhas en wat deuren die afgemaakt zijn meer niet maar wel weer leuk om er te zijn!
Hierna naar de nieuwe spa kijken van onze vriend Wichian en eindelijk zijn vrouw ontmoeten, ook helemaal leuk! Op de weg terug langs een slangen tempel, waar we een cobra zagen. Eenmaal terug nog even winkelen voor wat laatste souverniers en een hapje eten heerlijk. Morgen de hele dag fietsen in Ayttuhaya dus nu uitrusten!!