Van noord naar zuid. - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Rien & Nans - WaarBenJij.nu Van noord naar zuid. - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Rien & Nans - WaarBenJij.nu

Van noord naar zuid.

Blijf op de hoogte en volg Rien & Nans

14 Juni 2013 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Bij ons vertrek uit Wangarei eerst nog een bezoekje aan het klokkenmuseum gebracht, super leuk. Een grote collectie van meer dan 1400 klokken, echt vanaf het begin van het ontstaan van de klok.
Hierna naar Whangarei Heads geweest om pinguins te spotten, no such luck! Dus door naar Paihia, daar een geweldig gezellie backpackers lodge gevonden!We waren redelijk moe dus weinig met andere gasten gesproken. 'S morgens wel gezellie ontbeten met Franse, Duitse en jaja Nederlandse mensen, super gezellie!

Na het ontbijt besloten we om toch naar Cape Reinga te gaan, in Kerikeri kwamen we nog langs de chocoladefabriek (meer een winkel) geproefd en geroken maar niks gekocht, veel te duur en wij hebben tenslotte Verkade!! Cape Reinga is waar de Tasmaanzee en de stille oceaan samen komen en het is het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland. Het is een flinke rit, maar wel de moeite waard.

Na veel rijden uiteindelijk bij de Tree house In Kohukokhu aangekomen.
Een leuke lodge maar duur en veel kumbaja idee, als je er van houdt een prachtige lodge, het was voor ons wel grappig want er waren 2 japanners! S'morgens vroeg weer wakker besloten om maar weg te gaan naar Dargaville, niet zo heel veel rijden gelukkig! Daar aangekomen een geweldig leuk Redneck stadje!! Heerlijke Chinese take-away gegeten en gelunched bij een weet ik veel restaurantje, heerlijk eten voor weinig geld. De volgende stop is een eind rijden naar Hamilton! Dit viel achteraf best wel mee, we waren er sneller dan gedacht, dus het centrum van Hamilton bezocht maar daar was niet heel veel aan. Handig voor wat benodigde spullen en that's it. Wat verder weg is er wel een soort van overdekt centrum, wat wel aardig is en waar je voldoende eetgelegenheden hebt. Morgen gaat het ruige NZ beginnen en gaan we op weg naar de vulkanen van Rotorua.

• 14 Juni 2013 - 12:01

Bonnie Rest, Van Der:

Helemaal top en leuk om te lezen!!!

• 14 Juni 2013 - 20:02

Pieter&petra:

Wat maken jullie een hoop mee, geweldig!!!X